Equip

L'equip d'Antropologies
Martín Frasso

SECRETARI. Antropòleg social per la Universitat de Barcelona, membre del Grup de Recerca en Gènere, Identitat i Diversitat (GENI) i col·laborador de la European Social Research Unit (ESRU) i del Centre d’Estudis Africans i Interculturals (CEAi). El seu enfocament és interdisciplinari i d’orientació aplicada, i actualment fa recerca i treball educatiu en les àrees de gènere, LGBT+, exclusió/cohesió social i salut

Luis Lorenzo

TESORER. Doctorand en Antropologia del programa Societat i Cultura de la Universitat de Barcelona, i investigador en l’àmbit de les cosmologies ètniques a l’estat de New Mexico (USA). Actualment està desenvolupant un projecte d’anàlisi del paral·lelisme entre els discursos de construcció de la identitat i de patrimoni dels Hispans Noumexicans destinat a la seva tesi doctoral.

Rosa Martínez-Cuadros

PRESIDENTA. Màster en Antropologia i Etnografia per la Universitat de Barcelona i MA Religion and Political Life per la Universitat de Manchester. Actualment és investigadora predoctoral del grup Investigacions en Sociologia de la Religió (ISOR) de la Universitat Autònoma de Barcelona. També coordina un projecte en una associació per al diàleg interreligiós i interconviccional. Els seus interessos principals són: islam, gènere, participació política i social, diversitat religiosa i espai públic.

Violeta Argudo-Portal

Antropòloga per la Universitat de Barcelona. Màster en Global Thought per Columbia University in the City of New York (Fulbright) - Committee on Global Thought. Actualment, personal investigador en formació a la UAB al grup Barcelona Science and Technology Studies (STS-b) sobre infraestructures biomèdiques contemporànies. Interessos: feminismes, etnografia, relacions de reciprocitat, medicina de precisió, tecnociència.

Laura Lerer

Antropòloga Social i Cultural i Màster en Antropologia i Etnografia per la Universitat de Barcelona. S'ha orientat cap a l'Antropologia Simbòlica i Religiosa, interessant-se per la imbricació del ritual en processos identitaris i fent recerca en l'àmbit de la diversitat religiosa, les noves espiritualitats, la conversió i pràctiques esotèriques a Barcelona.

Verónica Morante

Antropòloga social i cultural, Màster en Ciutadania i Drets Humans: Ètica i Política per la Universitat de Barcelona. Així mateix, té estudis en Ciències de la Comunicació Social, Teatre i Dinamització lúdica infantil i juvenil. Està vinculada a l'associacionisme i al voluntariat social des de fa molts anys, treballant amb persones en risc i situació d'exclusió i vulnerabilitat social. Dona, migrant, activista i en desconstrucció permanent.

Eli Moruno

Antropòloga social i cultural i Treballadora Social. Té experiència com a treballadora Social en Àrees Bàsiques de Salut, en el departament de Benestar i Família i treballa actualment en els Serveis Socials Penitenciaris. Titulada en el Postgrau de la UNED “Psicopatologia i Salut ”, actualment investiga sobre antropologia alimentària.

Mariana Rey

Antropòloga social i cultural, compta amb experiència en disseny de projectes socials, comunicació i gestió cultural comunitària. Els seus treballs s'han orientat a la divulgació de l'antropologia fora de l'àmbit acadèmic, amb especial interès en el terreny de la museografía didàctica.

Jodie Casas

Dona migrada i mare. Antropòloga social i cultural. Màster en Estudis avançats en Exclusió Social per la Universitat de Barcelona i el Campus Sant Joan de Déu. Interessada en la investigació entorn l’exclusió social, el seu origen, construcció i impacte, amb especial èmfasi en col·lectius de dones, infants i adolescents.

Lazaros Stefanou

Diplomat en Tecnologia i Enginyeria de la Música, Estudis de Música Clàssica i Teoria de la Música. Actualment està finalitzant els estudis de grau d’Antropologia Social i Cultural a la Universitat de Barcelona. Interessat en temes d’etnomusicologia, religió, simbologia i nacionalisme.

Katty Solorzano

Investigadora implicada i compromesa en el Programa de Doctorat en Antropologia social i cultural de la UB, Grup de Recerca sobre Reciprocitat (GER-UB). Màster en Antropologia i Etnografia de la Universitat de Barcelona. Experta en Drets Humans (Postgrau UNED Espanya). Feminista antiracista i militant de les lluites dels pobles oprimits de el Sud Global, membre de la Comissió estatal de migració i antiracisme 8M, i de la Plataforma d'acció pels drets de les persones migrants 'Poder Migrant'.

Martha Milena Silva Castro

Doctora en Farmàcia i Màster en Atenció Farmacèutica per la U. de Granada. Màster en Antropologia i Etnografia per la UB. Química Farmacèutica per la Universitat Nacional de Colòmbia. Desenvolupa la seva formació i investigació postdoctoral relacionada amb l'Experiència Farmacoterapèutica i l'Antropologia de la Salut en contextos llatinoamericans a la Universitat d'Amsterdam. Directora del Màster Universitari en Atenció Farmacèutica i Farmacoteràpia, i és investigadora en el Grup Farmacoteràpia Social - Universitat San Jorge de Saragossa.